Η (φθίνουσα) βαρύτητα του ανθρώπινου παράγοντα στις επιχειρήσεις






Κοιτώντας λίγο προς τα πίσω.. κάθε εποχή φέρνει αλλαγές και υφίσταται ζυμώσεις και αυτό για έναν και μόνο λόγο: Η ζωή προχωράει. Η κοινωνία μας εξελίσσεται και τα πράγματα αλλάζουν είτε το θέλεις.. είτε όχι. Εξάλλου.. είσαι άνθρωπος, όχι δέντρο, οπότε... κουνήσου!!


Και για να μην ξεφύγουμε από το σημερινό αντικείμενο ανάλυσης, το θέμα μας σήμερα είναι ο άνθρωπος και η θέση αυτού, στις επιχειρήσεις του σήμερα και του "αύριο". 

Βλέπεις.. παρατηρώ ότι στις επιχειρήσεις σήμερα, προσπαθούν να δώσουν δυσανάλογα μεγαλύτερη σημασία στην "καθετοποίηση" διαδικασιών και στην ανάπτυξη συστημάτων απόκρισης, παρά στην επένδυση σε εκπαίδευση και την αποδοτική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. 

Και αυτό στην αρχή μπορεί το βλέπαμε ως "διαφορετικό" η και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και ¨επαναστατικό", αλλά που είναι η επανάσταση όταν θεωρείς τον άνθρωπο αναλώσιμο;;

Και η μεγάλη ερώτηση εδώ είναι η εξής: Είναι πραγματικά ο άνθρωπος αναλώσιμος;; Σε αρκετές περιπτώσεις η απάντηση είναι δυστυχώς ναι. Μπορεί να γίνει. Μπορεί όμως ένα επιχειρηματικό μοντέλο  να στηρίζεται αποκλειστικά σε αυτή την λογική;;


Ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και των Social Media

Ζούμε στην εποχή που επικοινωνούμε με τους φίλους μας μέσω social media. Και όχι μόνο επικοινωνούμε, αλλά μοιραζόμαστε και με τους μη - φίλους μας που είμαστε.. τι κάνουμε.. τι τρώμε.. με ποιους είμαστε και άλλα πολλά. 

Επίσης πλέον, παραγγέλνουμε μέσω apps, ζητάμε πληροφορίες για μια παρεχόμενη υπηρεσία από το κινητό μας χωρίς να χρειαστεί να πάμε στο γραφείο της εταιρίας που την παρέχει, και τέλος.. μπορούμε να δουλεύουμε από το σπίτι μας ή από οπουδήποτε αλλού θέλουμε να δουλέψουμε. 

Προφανώς και η εποχή μας αλλάζει ξανά, και πρόκειται να συνεχίζει να αλλάζει

Aυτό δεν είναι κακό κατ' εμέ, αλλά και κακό να το θεωρείς.. δεν μπορείς να κάνεις τίποτα γι' αυτό όπως δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για ένα κύμα που έρχεται κατά πάνω σου όταν είσαι στην θάλασσα. 

Είτε το τρως και πνίγεσαι.. είτε παίρνεις μια σανίδα και κάνεις σερφινγκ.

Είναι όμως όλα αυτά που καταργούν τον άνθρωπο από την οποιαδήποτε διαδικασία της αγοράς; Δεν νομίζω. Καμία τεχνολογία και καμία πλατφόρμα (social media η μη) δεν μπορεί να καταργήσει την βαρύτητα του ανθρώπου σε μια διαδικασία παροχής υπηρεσίας. Γιατί;; Είναι πολύ απλό:

Δεν σταματάω να χρειάζομαι καλούς επαγγελματίες επειδή οι πωλήσεις πλέον γίνονται από τα social media. Σίγουρα, αν θέλω να "πουλήσω" τον εαυτό μου πχ στην Θεσσαλονίκη, δεν χρειάζομαι κάποιον από εκεί να τρέχει στις γειτονιές. Το κάνω από την Αθήνα. Όμως από την άλλη, η δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας με βοηθάει να προσλάβω έναν καλό επαγγελματία από την Θεσσαλονίκη, ακόμα και αν η επιχείρησή μου βρίσκεται στην Αθήνα..

Μπορεί να παραγγέλνω μέσω apps, έχω όμως πραγματικά σταματήσει να "αγοράζω" από άνθρωπο;; Δεν νομίζω να σταματήσω ποτέ. Αν μπεις στο οποιοδήποτε app να αγοράσεις ένα burger από το μαγαζί του Πετρετζίκη (τυχαίο παράδειγμα) από ποιον νομίζεις έχεις αγοράσει; Από το app;  Δεν νομίζω.. To Burger στο έχει πουλήσει ο ίδιος ο "Άκης". 

Και αν η παραγγελία σου έχει πρόβλημα.. ποιος θα στο λύσει; Η πλατφόρμα;; Δεν νομίζω για ακόμα μια φορά.. θα στο λύσει κάποιο από τα παιδιά που δουλεύουν εκεί και θα το πάρουν ¨πάνω τους". Μου έχει συμβεί, και νομίζω ότι θα συμβεί ξανά. Και όταν συμβεί.. ελπίζω κάποιος/α να είναι εκεί να πάρει την πρωτοβουλία να λύσει το πρόβλημα. 

Θεωρείς επίσης οτι επειδή αγόρασες ρούχα μέσω app, δεν στο "πούλησε" κάποιος;; Αν ήταν έτσι θα πληρωνόντουσαν τόσα χρήματα οι λεγόμενοι influensers;;

Χρησιμοποιώ πλατφόρμες;; Προφανώς χρησιμοποιώ!

Είμαι φανατικός χρήστης της τεχνολογίας, των social, και παραγγέλνω πάρα πολύ συχνά από apps. Θεωρώ όμως οτι ο άνθρωπος πάντα θα "αγοράζει" από άνθρωπο στο τέλος.. και πως σε δύσκολες στιγμές.. την λύση δεν θα την πάρει ποτέ από πλατφόρμα. Και.. μεταξύ μας.. δεν θα θέλει να την πάρει. Είναι ακριβώς αυτός ο λόγος που όταν σε παίρνουν από τηλεφωνικό κέντρο, σου λένε το όνομά τους: Για να έχεις ακριβώς την αίσθηση οτι δεν μιλάς με μια πλατφόρμα.. και οτι κάποιος παίρνει την ευθύνη της εξυπηρέτησής σου. 

Κλίνοντας λοιπόν, και όπως έχω ξαναπεί.. είναι πολύ ενδιαφέρον - και κάποιες φορές αστείο - το πόσα χρήματα έχουν ξοδευτεί για αυτοματοποίηση διαδικασιών με στόχο την μείωση της ανάγκης για ανθρώπινη πρωτοβουλία, την ίδια ακριβώς ώρα που σε μία δύσκολη στιγμή.. ελπίζουμε ένας άνθρωπος να το ¨πάρει πάνω του" και να λύσει όποιο πρόβλημα έχει παρουσιαστεί

Το κλειδί είναι οι άνθρωποι:

Έτσι λοιπόν για εμένα το θέμα είναι απλό και δεν χωράει καμία αμφισβήτηση: Σε μία επιχείρηση, το κλειδί δεν είναι ούτε η τεχνολογία (η οποία είναι απαραίτητη αλλά μένει εργαλείο και όχι ¨μάστορας") αλλά ούτε και το προϊόν. Το κλειδί είναι οι άνθρωποι και εκεί πρέπει όλοι μας να επενδύσουμε.

Αν εστιάσεις στην τεχνολογία, ή στο προϊόν, έχεις χάσει την ουσία. Η εποχές προχωράνε τόσο γρήγορα που τόσο η τεχνολογία όσο και το ίδιο το προϊόν, πρέπει να αναθεωρούνται με ρυθμούς αστραπής. Και ο μόνος τρόπος να γίνεται αυτό αποτελεσματικά είναι να έχεις χτίσει την επιχείρησή σου γύρω από τους σωστούς ανθρώπους. 

Ας πάρουμε για παράδειγμα τα Reality Μαγειρικής:

Σε ένα Reality μαγειρικής, έχω το "προϊόν" το οποίο είναι το Franchise, έχω την τεχνολογία και την παρεχόμενη από franchise τεχνογνωσία, και έχω και τους ανθρώπους: Τους ανθρώπους της παραγωγής, και τους ανθρώπους που διαγωνίζονται. 

Ποιο είναι αυτό που μετράει περισσότερο;; Μα φυσικά οι χαρακτήρες που θα επιλέξεις να διαγωνισθούν και ο τρόπος που θα αποφασίσει η παραγωγή να διαχειρισθεί την εικόνα τους!


Θα επενδύουμε πάντα στο άνθρωπο!

Έτσι λοιπόν για εμένα είναι προφανές: Θα επενδύω πάντα στον άνθρωπο. Και είναι ακριβώς αυτό που κάνουμε και με την Speak.

Δημιουργήσαμε την Speak με σκοπό να γίνει to σπίτι  των καλύτερων επαγγελματιών από τον ευρύτερο χώρο του Real Estate και μη, και ψάχνουμε τους συνεργάτες γύρω από τους οποίους θα χτίσουμε αυτό το σπίτι. (Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα, στείλε μας email στο hello@speakgroup.life)

Θέλουμε να επενδύσουμε σε αυτοματισμούς και τεχνολογία;; Προφανώς! Για εμάς όμως το επίκεντρο ήταν, είναι και θα είναι ο άνθρωπος και οι ανθρώπινες σχέσεις. 

Αυτά μέχρι το επόμενο άρθρο.. 


Γράφει ο Γιάννης Δασκαλάκης MRICS

Πιστοποιημένος Εκτιμητής Ακινήτων 

Αδειοδοτημένος Μεσίτης Αστικών Συμβάσεων 

Managing Partner | ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ 

Managing Partner | SPEAK REAL ESTATE


www.daskalakisassociates.com

www.speakgroup.life



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις